23 Şubat 2018 Cuma

PEKMEZLİ CEVİZLİ KEK


  
  Merhabaa, enfes bir kek tarifiyle karşınızdayım.Üstelik glutenli olmasını saymazsak sağlıklı :) badem unuyma yaparak glutensiz kek yapabilirsiniz.Ben çocuklar için yaptığımdan alternatif başka bir un kullanmak istemedim..gerçekten enfes oldu.Sarp Efe bayıldı,Bera yemedi :))) pek sevmez zaten.
 Tarifte badem sütü kullandım ama evde vardı ve hemen tüketilmesi gerekiyordu.Süt kullanabilirsiniz.ayrıca yine evde olduğu için agave şurubu da kullandım.siz agave yerine 1/2 su bardağı DAHA pekmez ekleyebilirsiniz yada damak zevkinize göre daha çok,şeker oranını siz damak zevkinize göre ayarlayın.
    Agave şurubu,içeriğindeki fruktozdan dolayı sürekli kullanıldığında zararlı.vaktiyle almış bulunduğum için azar azar kullanarak bitirmeye çalışıyorum.. gelelim tarife ,

NELER GEREKLİ
*oda sıcaklığında 3 yumurta
*1 sb pekmez
*2 yk agave şurubu
*1 yk sıvı vanilya ( yada 1 vanilya özütü)
*1 sb badem sütü
*1/2 sb hindistan cevizi yağı
*2,5-3 sb un
*1 çk toz tarçın
*1 pk kabartma tozu
*yarım çk karbonat
*1/2 sb ceviz
*1/2 sb kuru üzüm


NASIL YAPIYORUZ
*kek kalıbımızı tereyağıyla yağlayıp,her yerine un serpiyoruz.içinde un birikintisi olmasın,fazlasını çırpın.
*yumurtaları,pekmezi ve vanilyayı çırpıyoruz
*ceviz ve üzün hariç diğer tüm malzemeleri de ekleyip,homojen bir hamur elde edene kadar çırpıyoruz.
*üzümü ve cevizi ekleyip spatula yada kaşık yardımıyla tüm hamura yayılana kadar karıştırıyoruz.
*hamuru kalıbımıza döküp 170 derecede pişiriyoruz.
   
   YAPACAKLARA KOLAY GELSİN,AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..