21 Mayıs 2017 Pazar

UNSUZ,ŞEKERSİZ MUFFİN



     Unu ve şekeri hayatımdan çıkarmış değilim ama imkanlarım el verdiği sürece unsuz şekersiz ve temiz beslenmeye çalışıyorum.
      Son zamanlarda elimin altında böyle bir tarif olsun diye denemeler yaptım.çünkü şekersiz 21 gün yaptığımda gereksinim duydum.ve gereksinim duyacaklar için de blogumda ölümsüzleşsin istedim :) 
    "temiz beslenme"yi yaşam tarzı haline getirmiş olanlar zaten bu işin piri.yalnız belki bir anne çocuğuna yapmak ister,yada diyet yapan bir hatuna alternatif  olur :) 
     Gelelim tarife 

Ne gerekli:
3 yumurta
2 olgun muz (olgun olması önemli)
10 tane çekirdeği alınmış ve sıcak suda ıslanmış hurma (çok ıslamasına gerek yok.kek yapmaya başlarken ıslasanız yeter)
1 çay kaşığı dolusu tarçın
2 tatlı kaşığı kakao (ben sarp efeye çikolatalı gibi gözükmesi için kakao ekledim isterseniz eklemeye bilirsiniz) 
3 yemek kaşığı hindistan cevizi sütü (aslında bende kalmış süt vardı isterseniz hiç süt kullanmayada bilirsiniz.yada nırmal sütte kullanabilirsiniz) 
1 yemek kaşığı erimiş hindistan cevizi yağı 
1 paket kabartma tozu+1 çay kaşığı karbonat
    Şimdi gelelim un yerine kullandığım yulaf ezmesi ve badem ununa.ben yulaf ezmesini robottan geçirip un haline getirdim. Evinizde yulaf ezmesi yoksa sadece badem unu (robottan geçirip) yada ceviz ve badem kullanabilirsiniz.yeter ki un kıvamlı olsun.göz kararı ekledim ,ama bu malzemeye 1,5- su bardağı yeter gibi.

Nasıl yapıyoruz
Yumurtayı,muzları,hurmayı ve tarçını robotta çekin (çorba çırpacağı da olur)
Badem ve yulaf ununuyla kabartma tozu ve karbonatı karıştırıp ekleyin çırpın.
Hamurunuz sıvı olduysa biraz bekleyin,bekledikçe katılaşır.muffin kaplarına döküp 170 derecede pişirin.


Not; bir tek kendinize yapacaksanız 2 yumurta, 1 muz 1-2 hurma yeter.ben çocuklarım da yiyebilsin,daha tatlı olsun diye böyle yaptım.sarp efe şekeri az dedi ama yinede yedi :))) çocuklar için içine kuru meyve yada bitter damla çikolata ekleyebilirsiniz.


Sormak istediğiniz herhangi birşey olursa buradan,instagramdan,snapchatten yada facebooktan ulaşabilirsiniz.her yerde kullanıcı adım evdekimadamm :) 
   
                  Kolay gelsin,sevgiler^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..