27 Mayıs 2017 Cumartesi

DAMLA ÇİKOLATALI FİT MUFFİN


  Herkese merhaba ...
Ramazanın ilk günü postu :) bu arada hayırlı ramazanlar..çok şükür bu yılda görmek nasip oldu.Rabbim hepimizin ibadetlerini kabul etsin inşallah.
   Ramazan tatlısı için uygun bir seçenek olmadığının farkındayım.zaten bende bu amaçlı yapmadım ama kısmet ilk güne denk geldi :) hem aklımdaki tarifi hemen dökmek istedim sonucu nasıl olucak diye, hem çocuklar yer dedim.kendimi saf dışı tutuyorum çünkü geç saatte iftar yapıyoruz ve sonra başka şeyler yemek için zaman olmuyor :/sahuru bile gece boyunca uyumadığım zamanlar yapıyorum (yani çok nadiren) 
      Geçen sefer badem unu ve yulaf kullanmıştım.bu kez sadece badem unu kullandım.
    Şimdi gelelim tarife.son zamanlarda şekerden bir hayli uzaklaştığım için damak tadım azıcık şekere bile duyarlı hale geldiğinden bana göre hem lezzetli hem tadı yerinde bir muffindi (yalnız tatlıya çok düşkünüm o ayrı) çocuklar daha keyifle yesin diye ve bende çok sevdiğimden damla çikolata ekledim..vereceğim tariften 7 muffin çıkıyor.ister ara öğün yapın ister bir bardak çayla kahvaltınızı yapın ;)

    


    NELER GEREKLİ
*2 yumurta
*bir küçük boy olgun muz
*2 hurma (çekirdeği çıkmış sıcak suya ıslanmış) 
*1 tatlı kaşığı dolusu fıstık ezmesi
*1 çay kaşığı dolusu tarçın
*1 su bardağı badem unu
*1/2 paket kabartma tozu
*biraz karbonat
*üzeri için bitter damla çikolata.

     NASIL YAPIYORUZ
*muzu,yumurtaları,tarçını robottan geçirin.
*kalan malzemeyi de ekleyip tekrar çırpın.
*katı olursa biraz süt ekleyebilirsiniz.
*hamuru muffin kaplarına paylaştırın.
*üzerlerine damla çikolataları ekleyip 170 derecelik fırında pişirin :)
 
Gönül rahatlığıyla ,vicdan azabı çekmeden yiyeceğiniz muffinleriniz hazır..

        AFİYET OLSUN :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..