13 Mart 2014 Perşembe

AVÈNE THERMALE (termal su)


Merhaba herkese;
bu postta uzun zamandir kullandigim "AVENE TERMAL SU" dan bahsetmek istiyorum...Vazelin yazimdan sonra; cikis noktasi,nasil kesfedildi,nasil bulundu,eee sonra ne oldu? sorularinin cevaplari bende ilgi uyandirmaya basladi :) vee bende yazima "AVENE" ismini nerden aliyor"dan yola cikarak baslamak icin arastirmaya koyuldum,bakin neler buldum...

Avene ismini Fransa’da şirin bir kasabadan aliyor.Peki bir cilt markası adını neden bir kasabadan alır? soyle ki; Bu bölge 18. Yüzyıldan beri cilt bakımı konusunda mucize bir yer olarak kabul gorulmus. 1743 senesinde buranın şifalı bir bölge olduğu keşfedilmiştir (tam olarak nasil kesfedildigini bulamadim malesef)

Bu tarihten sonra da bolgede periyodrik şekilde cilt bakımına dair çok ciddi araştırmalar yapılmaya baslaniyor (fransada yasadigim icin gozumde canlandiriyorum bir yandan :) Bölgede termal su kaynakları bulunuyor. Bu kaynak suları dünyanın her yerinden çok büyük ilgi goruyor.Bu mucizevi sularin Egzema ve yanık gibi cilt rahatsızlıklarına kısa sürede yanit verdigi goruluyor ve bu noktada avene markasina ilham kaynagi oluyor.

1700lü yıllarda bir köylü, atının ayağının zarar görmesinden sonra tesadüfen Avene bölgesinin şifalı sulariyla kısa sürede atının ayağını iyileştigini gorur. Bu suların üstüne giden köylü adam, durumu çevresindekilere bildirir. Daha sonra buradaki suların gerçekten birçok rahatsızlığa iyi geldiği, şifalı olduğu belirlenmiştir...


Cikis noktasina tam anmaliyla erisememis olsam da bu kadari bile kafamda hemen fantastik sahneler kurmaya yetti :)

Gelelim avene'nin kullanim yerlerine;
yuzde ki kizarikliklar,kasinma ve kesikler,dermatolojik ve cerrahi mudehalelerden sonra,gunes yaniklari,epilasyon sonrasi,makyaj temizligi sonrasi,tras sonrasi,pisikler ve akne tedavisi sonrasi bakim amacli kullanimi tavsiye ediliyor.

Benim avene ile tanismam fransa'ya geldigim ilk yil siddetli soguklara alisik olmayan akdenizli cildimde zaten var olan egzamalarimin iyice cosmasi sebebiyle doktorumun receteme yazmasiyla oldu :) vuu  cumlenin uzunlugu :))

elbette sigorta avene'i odemiyor onu biz kendimiz aldik :) 

normalde gunde iki kere kullanilmasi onerildigi halde ben gidip gelip fis fis liyorum...cildim ozellikle baharin geldigi su gunlerde oylesine alerjik,oylesine kizarik ve kasiniyor ki..bunun ustesinden avene tam anlamiyla gelmese de cidden yatistiriyor,ferahlatiyor ve kasintimi azaltiyor.

epilasyon sonrasi ozellikle bacaklarima,ozel gunlerimde hijyenik pedlerin alerji yaptigi bikini bolgeme bile fis fis ;) diz kapaklarim ve dirseklerimde sertlesme olmamasi icin de uyguluyorum.

yazin buz dolabinda birakiyorum soguk olarak uygulamak inanilmaz bir his..
makyaj yaptiktan sonra da yuze iki fis fislayinca makyajin o toz gorunumunu duzlestiriyor.daha sinmis gorunmesine sebep oluyor (merak etmeyin makyajiniz bozulmuyor ;)

simdi buyuk ogluma da uyguluyorum cunku egzamaya meyilli cok kuru bir cildi var ve biliyorum ki kucuk yaslarda baslayan egzamanin onlemi daha basindan alinmazsa ilerleyen yaslarda artik kesin bir tedavisi olmuyor.

baska bir marka kullanmadigim icin kiyaslama yapamiyorum ama termal sular arasinda da uc farklar olacagini zannetmiyorum.

Kisacasi avene benim elimin altinda ki aliskanligim ve cok severek kullaniyorum.

                                        GORUSMEK UZERE :)




4 yorum:

  1. Hemen almalıyım o halde. :)

    YanıtlaSil
  2. Sagol canim cok guzel bir yazi ve arastirma olmus bunu bir kenara not ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim canim :) almissin bile..iyi gunlerde kullan ;)

      Sil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..