17 Eylül 2013 Salı

PARCA CİKOLATALİ VE FİNDİKLİ MUFFİN

Bilen bilir bir muffin ve cupcake cilginligidir gidiyor efendim.e bende bundan nasibimi almazsam olmazdi :) cocuklugumuzun kagitli kekleri simdilerde muffin olarak karsimiza cikiyor.siddetle tavsiye ediyorum bu tarifi..

Malzemeler ;
3 yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi süt
1paket kabartma tozu
1paket vanilya
2 corba kasigi kakao
2 su bardagi un
100 gr bitter cikolata
Findik

Hazirlanisi ;
Yumurta,seker ve vanilyayi beyazlasana kadar cirpiyoruz.Ardindan sut,sivi yag,kakao,un ve kabartma tozunu da ekleyip homojen bir karisim elde edene kadar cirpmaya devam ediyoruz.bitter cikilatalarimizi bolebildigimiz kadar bolup karistiriyoruz.findiklari arzu ettiginiz sekilde koyabilirsiniz isterseniz cok kucuk "yok ben agzima gelsin isterim" diyorsaniz iri iri..
Ben silikon kaliplara yagli kagit yerlestirmeden direk olarak koydum hamuru...ama eger isterseniz yagli kagitta yerletirebilrsiniz.tepeleme doldurmamanizi tavsiye ediyorum.yukardan en az 2 cm bosluk birakin...

Tavsiyelerim ;
*** daha once kaliptan ayrilmak istemeyen muffinlerimde yaptigim hata:icerisine sivi yag yerine tereyag eritip koymustum.
*** damla cikolata yerine bitter cikolatayi parcalara bolerek koymak daha lezzetli kivama getiriyor.adeta browni gibi oluyor.ortalama bir olcu verdim cikolata icin.isterseniz 150-200 gr da ekleyebilirsiniz...
  AFİYET BAL SEKER OLSUN :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..